Er zitten op dit moment geen producten in je winkelwagen.
Winkelwagen
Er zitten op dit moment geen producten in je winkelwagen.
Hey jij daar, spa-liefhebber! Het kan wel eens voorkomen dat jouw EXIT spa je in de steek laat. Balen! Maar geen zorgen, wij gaan je helpen met jouw spa-perikelen. Van foutcodes en luchtverlies tot systemen en lekkages, wij hebben de gouden tips voor je. We zorgen ervoor dat jouw EXIT spa snel weer bubbelt als nooit tevoren. Lees snel verder!
In dit geval kan het zo zijn dat de automatische uitschakelfunctie (30 minuten) is geactiveerd. Door op de knop van de spa te drukken, activeer je deze opnieuw. Werkt dit niet? Neem dan contact met ons op. Valt je spa nog binnen twee jaar garantie? Dan mag je via EXIT een garantieaanvraag indienen.
Zit er een lek op de naad van je opblaasbare cover en valt het product binnen de 2 jaar garantie? Neem dan contact met ons op. Gaat het juist om een lek op het midden van het materiaal? Dan repareer je het lek makkelijk zelf met de reparatieset. Plak de reparatie patch op het lek en laat deze 24 uur drogen. Doe dit wanneer de cover opgeblazen is.
Allereerst: controleer om welke buis het gaat. Kijk of het rubber nog in orde is en controleer de buis op een eventueel lek. Soms helpt het al om de buis eens opnieuw aan te sluiten. Als dit niet helpt en de spa binnen 2 jaar is aangekocht, neem dan contact met ons op zodat we mee kunnen kijken of we het onder garantie kunnen oplossen voor je.
Doet je bedieningspaneel ineens niet meer wat je wil en wat je van ‘m gewend bent? Dan is het allereerst belangrijk om de stroombron te controleren. Misschien is er namelijk wel stroomuitval geweest. Voer een reset van de RCD-stekker uit en controleer of het bedradingssysteem is aangepast aan de voeding van de pompeenheid. Werkt dit niet en valt je spa nog binnen 2 jaar garantie? Dan mag je via EXIT een garantieaanvraag indienen.
Laten we het nog even kort hebben over EXIT spa’s en hun eigenzinnige foutcodes! Een echte spa-liefhebber weet hoe belangrijk het is om te weten wat er aan de hand is met je spa als er iets misgaat. Dus, zet je badmuts op en duik in deze lijst van foutcodes. Want of je nu error 5 of error CHG FIL op je scherm hebt staan, je wilt natuurlijk wel weten hoe je het water weer bubbelend krijgt!
CHG FIL: na 150 cumulatieve uren van filterbewerking wordt een akoestisch alarm weergegeven en toont het LCD scherm de tekens CHG gevolgd door FIL. Dit doet ‘ie om jou eraan te herinneren dat het filter vervangen of gereinigd moet worden. Druk de filterknop gedurende 5 seconden in om het zoemen uit te schakelen. Het filtersysteem wordt uitgeschakeld. Daarna druk je op de knop om het filtersysteem opnieuw te activeren.
E1: je EXIT spa verwarmt niet goed. Dit heeft te maken met de watertemperatuursensor. Deze geeft kortsluiting of functioneert dus niet goed. Je mag hiervoor rechtstreeks een garantieaanvraag indienen via EXIT.
E3: de watertemperatuur is warmer dan 45 graden. Zet de pomp uit en zorg dat de watertemperatuur zakt naar 38 graden. Daarna mag je de pomp gewoon weer aanzetten. Mocht de storing niet weg gaan, dan kan je een garantie-aanvraag indienen bij EXIT.
E4: het water is kouder dan 2 graden. Dit kan zorgen voor vorstschade. Zorg er daarom voor dat het water boven de 2 graden komt. Of ruim je spa op volgens de handleiding.
E5: de watertemperatuur is warmer dan 50 graden. Net als bij de E3 foutcode zet je de pomp uit en zorg dat de watertemperatuur zakt naar 38 graden. Daarna mag je de pomp gewoon weer aanzetten. Mocht de storing niet weg gaan, dan kan je een garantie-aanvraag indienen bij EXIT.
E6: de verwarming en filter van je EXIT spa doen het niet goed. Dit komt doordat er te weinig doorstroming is voor de verwarming om aan te springen. De in- of uitlaat van de spa zit verstopt, de filtercartridge is vuil of verzadigd, er zit te weinig water in de spa, de pomp is niet ontlucht of de pomp is defect. Maak dus de in- en uitlaat vrij van vuil, vervang het filtercartridge, vul de spa tussen de min en max streep en ontlucht de pomp. Als dit niet de gewenste oplossing biedt, mag je een garantie-aanvraag indienen via EXIT.
E3, E4, E5, E6 storingscode: schakel de stroomtoevoer voor minimaal 5 minuten uit; schakel deze vervolgens in. Wordt de storingscode opnieuw in het display weergegeven? Volg dan de volgende instructies:
Zo, nu ben jij helemaal op de hoogte van de mogelijke uitdagingen die je kan tegenkomen met jouw EXIT spa. Maar maak je geen zorgen, deze oplossingen laten wij gewoon online staan. Heb je te maken met een lastiger technisch probleem of heb je gewoon wat advies nodig? Onze productexperts staan voor je klaar! Geen enkele uitdaging is te groot voor hen, daardoor geniet je snel weer volop van jouw ontspannende spa-sessies.