Winkelwagen

Terug naar het overzicht
terug Klantenservice Retourneren & annuleren

Retourneren & annuleren

Wil je je product terugsturen, omdat je je hebt bedacht? Dat kan natuurlijk. Bij Toppy heb je tot wel 90 dagen bedenktijd. Moet genoeg zijn toch? Gebruik maken van die bedenktijd en je product retourneren werkt heel simpel. Hoe je dat doet en wat de voorwaarden zijn lees je hieronder.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Terugsturen is bij Toppy supersimpel en zelf te regelen via je 'Zo Geregeld' pagina. Log in met je ordernummer en e-mail adres kies je handig welke producten je retour wilt sturen.


    Meld je retour aan

    Pakketten retourneren

    Heeft PostNL je pakket bezorgd? Dan ontvang je van ons een e-mail met instructies en retourlabels. Bij het aanmaken van deze retourlabels kun je zelf kiezen hoe jij je pakketje wilt terugsturen. Zo kies je bijvoorbeeld makkelijk een pakketpunt bij jou in de buurt.


    Retour met Raben

    Heeft Raben een palletzending bij je afgeleverd? Dan zorgen we dat het pakket bij je wordt opgehaald. Na het aanmelden van je retour ontvang je van ons een email waarin je een afspraak maakt voor het ophalen van je bestelling.


    Zorg ervoor dat het product op dezelfde manier opgehaald kan worden, zoals het ook is bezorgd.

    1. Is het pakket geleverd in een doos? Zorg dan dat het in dezelfde doos teruggestuurd wordt.
    2. Is het pakket geleverd op een pallet? Zet het pakket dan klaar op een pallet.

    Retour vanuit Duitsland

    Woon je in Duitsland en wil je je pakket terugsturen? Dan zullen we je, na je retouraanvraag, instructies geven om je pakket terug te sturen.


    Let op! Stuur niet zomaar zelf een retour naar ons, zonder je retour aan te melden. Op die manier voorkom je dat je retour zoek raakt.

  • Wat is de status van mijn retour?

    Wanneer je je retour hebt aangemeld kun je status van je retour volgen via jouw 'Zo Geregeld' pagina. Je logt in via je ordernummer en e-mail adres. We houden je ook altijd op de hoogte van de status via mail.

  • Kan ik mijn bestelling annuleren?

    Kijk snel op jouw ‘Zo Geregeld’ pagina wat de status is van jouw bestelling en zie je direct of je hem nog kunt annuleren. Is je pakket al verwerkt en verzonden? Dan kun je jouw bestelling helaas niet meer direct annuleren en werkt annuleren als een retour.

    Direct annuleren niet meer mogelijk?

    1. Meld je pakket alvast retour aan via jouw ‘Zo Geregeld’ pagina.
    2. Zeg ‘nee, dank je’ tegen de bezorger óf stuur je pakket zelf terug naar ons met het gratis retourlabel.
  • Retourvoorwaarden
    90 dagen bedenktijd
    Heb je je bedacht? Dan heb je 90 dagen, na ontvangst van je bestelling, de tijd om het product retour te sturen. Dat kan je doen door je retour aan te melden via jouw ‘Zo Geregeld’ pagina. Log daar in met je ordernummer en e-mailadres en meld je retour aan.

    Retour aanmelden via 'Zo Geregeld'

    Retourvoorwaarden
    Je volledige aankoopbedrag terug krijgen? Stuur het product terug in nieuwstaat.


    Wat betekent nieuwstaat

    Het product zit in de originele en onbeschadigde verpakking
    Het product is compleet
    Het product is niet gebruikt en/of bevuild


    Wat mag wel, wat mag niet?

    Dit mag wel Dit mag niet
    De tape doorsnijden om het product uit de verpakking te halen De doos open scheuren om het product uit de verpakking te halen
    Het product bekijken en voelen, zoals je in een winkel zou doen. Het product aanzetten, monteren, installeren en/of gebruiken
    Een opblaasproduct uitpakken en op een schone grond neerleggen Een opblaasproduct uitpakken, opblazen en/of in contact brengen met water
    Een rugzak thuis omdoen om te voelen hoe hij zit Een rugzak uittesten tijdens een wandeling
    Een tent uitpakken en (op een schone ondergrond) neerleggen Een tent uitpakken en opzetten
    Een schepnet bekijken Een schepnet in het water steken
    Een terrasverwarmer bekijken Een terrasverwarmer aanzetten


    Retourcheck & Terugbetaling
    Zodra wij jouw product retour hebben ontvangen, wordt het door ons beoordeeld. Retour helemaal in orde? Dan ontvang jij binnen 14 dagen jouw aankoopbedrag retour. De eventueel betaalde verzendkosten van je bestelling krijg je ook terug, als je de gehele bestelling retourneert. Retourneer je maar een gedeelte van je bestelling, dan vergoeden we alleen de geretourneerde producten.

    Waardevermindering
    Voldoet jouw product niet aan de retourvoorwaarden? Dan brengen wij maximaal 25% waardevermindering in rekening. Wij gebruiken deze waardevermindering om het product terug in nieuwstaat te brengen. Je bent alleen verantwoordelijk voor de waardevermindering wanneer je het desbetreffende product meer hebt gebruikt dan nodig, om bijvoorbeeld te kijken hoe het werkt of om te kijken wat de eigenschappen zijn. Is het product onverkoopbaar geworden? Dan ontvang je het retour.

    De uitzondering op de regel
    Deze producten blijven altijd bij hun baasje:
    Een product speciaal voor jou op maat gemaakt.

    Herroepingsrecht
    Heb je net even te snel op die bestelknop geklikt? Dan kun je jouw bestelling altijd nog herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Dat wil zeggen dat je zonder een reden op te geven je bestelling terug kunt sturen. Het is dan wel belangrijk dat je de verpakking niet kapot maakt en het product niet gebruikt. Wil je gebruikmaken van je herroepingsrecht? Vul dan het modelformulier voor herroeping in en verstuur je bestelling vervolgens naar: Toppy tav Retouren, De Kempkens 2100, 5465 PR, Veghel.
  • Betaal ik retourkosten?

    Ja, aan het terugsturen van je pakket zijn kosten verbonden. Je betaalt retourkosten eenmalig voor het terugsturen van je complete order, ook als jouw order dus uit meerdere pakketten bestaat. De retourkosten die hierbij komen kijken verrekenen we bij de terugbetaling van je order. Deze kosten verschillen aan de hand van de grootte van je pakket.


    • Via pakketdienst: €3,95
    • Via palletdienst (bij zwaardere of grotere pakketten): €29,95

    Je pakket zelf terugsturen (voor eigen rekening)

    Je hebt ook de keuze om je pakket zelf terug te sturen. Wanneer je dit doet, dan betaal je zelf de kosten van de zending. Wij rekenen dan geen (extra) retourkosten. Meld je retour aan via jouw ‘Zo Geregeld’ pagina en kies voor de optie 'zelf retour sturen'. Hierna ontvang je de intructies voor het retourneren van je order.


    Je pakket zelf retour brengen (geen retourkosten)

    Dat is mogelijk door je pakketje zelf naar ons magazijn te brengen Op deze manier betaal je geen retourkosten. Wanneer je een retour zelf terugbrengt, meld je deze eerst aan via jouw ‘Zo Geregeld’ pagina. We kunnen een retour alleen verwerken die is aangemeld. Na het aanmelden ontvang je verdere instructies.


    Gebruik maken van het modelformulier

    Wil je nou écht geen gebruik maken van ons online retourformulier? Vul dan het modelformulier in en doe dit bij de producten die je terugstuurt in de doos.

Alle onderwerpen

Fiet-review! 28518 klanten hebben al een review achter gelaten!
  • Onafhankelijke beoordelingen
  • Thuiswinkel Waarborg
  • Gecertificeerde webwinkel

Rob, Apeldoorn

20-12-2024 |

Super service en alles snel geleverd!

“Enorm goeie service”

10

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Naast functionele cookies, waardoor de website goed werkt, plaatsen we ook analytische cookies om onze website elke dag weer een beetje beter te maken. Ook plaatsen we persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen jouw internetgedrag kunnen volgen en persoonlijke content kunnen laten zien. Meer weten? Lees hier alles over ons cookiebeleid. Als je onze website helemaal Toppy wilt gebruiken, dan is het nodig dat je onze cookies accepteert. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies.